Svält och bulimi?

Vad är det för fel på mig egentligen?

Vissa veckor svälter jag mig och går ner mängder.
Seda pallar jag inte mer.
Då börjar jag äta. Oftast mer än normalt.
Och då kommer det. Då börjar jag spy. Flera gånger dagligen.
Sedan känner jag mg fet och börjar svälta mig igen.
I så många veckor jag orkar.
Sedan kommer maten och jag börjar spy.

Den perioden då jag börjar äta kommer alltid i lagom tid efter svältperioden. Då alla börjar misstänka att något är fel så börjar jag äta. Sedan reagerar ingen när jag börjar svälta igen. Inte förrän det gått så längt att min kropp inte pallar mer, då jag måste börja äta med andra ord. Och då spyr jag, och alla tror att jag mår så himmla bra. Alla tycker jag är duktig som äter igen. So wrong.

Men det är ju bara för att jag och min kropp är så jäkla klen. Jag pallar inte att svälta mig unde ren längre period. Jag måste äta. Och jag klarar inte av att äta och då spyr jag. VARFÖR?


Kommentarer
Postat av: Felicia

Helt seriöst så tror jag alla killar är medvetna om vilka bilder de har på sin dator, speicellt de bilderna som är sorterade i en speciell mapp..



Vill inte komma med råd eftersom jag är på bättringsvägen. Men även under svältperioden är det vi ktigt att kroppen får i sig vitaminer, så att hjärnan fungerar.

2008-07-06 @ 22:15:32
URL: http://detvackraste.blogspot.com
Postat av: sandra

Det är inget fel på dig, snarare tvärtom, men jag fattar vad du menar! Varför kan du inte bara svälta dig när så många andra gör det, och klarar det? Men din kropp är smart, den måste verkligen få näringen och energin från maten, du är INTE klen, det är väl vår överlevnadsinstinkt kan jag tro. Jag tänker själv samma sak, varför måste jag äta så mkt? varför behöver jag mat så mkt? är jag så klen, svag och beroende? Jag vill vara fri från alla jäkla kroppsliga behov, bara leva och känna frihet...

Du vet väl att när du svälter dig så minskar ämnesomsättningen då kroppen behöver spara på reserverna, sedan när du väl äter, då håller kroppen hårt i de reserverna och lägger dem "på hullet" för att klara nästa svältperiod.

Egentligen borde du äta regelbindet, (energisnålt med!) och röra mer på dig. Det funkar ganska bra för mig! Visst är det sjukt jobbigt, men det är nog lite bättre än att gå hungrig, eller spy upp allt du äter. Du måste ju få i dig liiite!



Ta hand om dig!

2008-07-08 @ 14:08:06
URL: http://bodyandsoul.bloggagratis.se
Postat av: sandra

skönt att du tycker det! var lite rädd att få kritik om det jag skrev, att du skulle äta regelbundet osv.



Jag tycker med att dina kommentarer är bra! Vi är inte ensamma! kramar

2008-07-09 @ 22:23:54
URL: http://bodyandsoul.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0